onsdag 30. mai 2012

Barnehageplassen er et faktum......

..... og tante er godt i gang med høst og vintergarderoben.
Jeg har strikket min første nøstebarndress og det blir neppe min siste.
Har strikket den i alpakka fra viking, et tykt garn så dressen er strikket i enkel tråd.
Spenningen var stor underveis om strikkefastheten skulle stemme for pinne nr. 4,5 var flere nummer mindre enn anbefalt på garnet. Det ble rett men en tett og myk dress ble det, og ikke minst et garnsluk. Hele 13 nøster gikk med på størrelse 2 år.

Lillemann, som er på samme alder som gullet, fikk oppdraget som prøvedukke.






Ble veldig fornøyd med passformen, likte godt at den er litt smal.
Jeg har valgt å strikke riller rundt halsen og forkantene, synes det er penere.
Rundt halsen felte jeg endel ekstra for at den ikke skulle bli så veldig vid.

Og hvem trenger dyre kjøpeleker når man finner noe så spennende som målebånd på spole???




1 kommentar: