torsdag 1. august 2013

Fru Soleng i Kabelvåg

Mannen skulle med sjarken til Kabelvåg en liten tur på verksted og det passet bra for mor å være med.
Kabelvåg forbindes nok for de aller fleste med fisk og fiskere, og foretningslivet bærer sterkt preg av det. (du går deg ikke vill mellom butikkene)
MEN, på et gatehjørne finnes en skattekiste. En herlighet av en garnbutikk, overfylt av det hjertet måtte begjære av ull med en sprudlende dame i kassen.
Vi snakker om Fru Soleng, virkelig verdt et besøk om du er i området.
Jeg hadde det jeg trengte og vel så det hjemme, men litt måtte det handles. Skulle bare ønske jeg hadde en sånn butikk nærmere sånn til hverdags.....
Beste beskrivelsen jeg kan gi er bilder fra butikken!






Mens mannfolkene skrudde motor ble det rikelig med strikketid på ho mor sjøl og med nydelig vær ble strikketøy og kaffekopp tatt med opp på kaia i solveggen. Litt imponert over å finne stoler og bord ute i solen på en mannearbeidsplass.....


Vestfjorden kan være en utfordring i båt men den viste seg fra sin beste side begge veiene så det ble en fin tur og nordnorsk natur på sitt aller fineste.

Nesten hjemme igjen, innenfor Landego en sen kveld sist i juli så det sånn ut......







9 kommentarer:

  1. Det så ut som en veldig flott strikkebutikk. Ikke noe som er så stas som å komme inn i slike butikker på små steder hvor du merker hvor oppriktig interesserte de bak kassen er i strikking og håndarbeid. :)

    SvarSlett
  2. God morgen og takk for sist :) Du er hjertelig velkommen neste gang du er i området og sparker du meg i leggen da så skal du få kaffe :) Ha en fin fin mandag. Mvh Fru Soleng

    SvarSlett
  3. Jeg drømmer om en Kabelvåg og strikkebutikk tur:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og jeg er da Matilde Juveli (merkelig nick jeg har her inne...må se å få endret det;)

      Slett
  4. Den butikken skulle jeg gjerne vært innom. Flott tur og flotte bilder du viser.

    SvarSlett
  5. Dette var en tur i mitt hjerte både hva butikk og vær angår:)

    SvarSlett
  6. Der skulle jeg gjerne også ha vært,men har så mange jasser fylt av garn fra før som BARE må brukes opp.

    SvarSlett
  7. Flott butikk.....kjører noen turer dit selv om jeg bor i sør Troms.....tar meg ca 2t å kjøre.....men flott egen tid
    ha en flott strikkeuke... :)

    SvarSlett