fredag 28. april 2017

Sjarmtroll

Det er utrolig hvor lenge ferdige prosjekter kan bli liggende før de får knapper....

Nå har endelig dressen jeg strikket for en stund siden fått knappene på plass og er helt ferdig!


Mønsteret er hentet fra boken "Kjærlighet på pinner" av Lene Holme Samsøe, et av mange fine mønstre som måtte prøves bare fordi jeg hadde lyst.
Jeg har strikket den i karisma fra drops i størrelse 3 mnd.
Har brukt pinne nr 3 og 3,5 (mønsteret sier nr 4) og da ble størrelsen riktig.
Enkelt mønster å strikke men effekten blir flott!

Knapper er litt vanskelig syns jeg, både å finne noen som er fine og er i passende størrelse.
Er blitt veldig svak for treknapper siden de passer det meste og til denne dressen ble det treknapper med skilpadder.


2 kommentarer:

  1. Den var bare helt nuffelig med de knappene! Kjenner jeg har lyst på barnebarn ;)
    God søndag til deg!

    SvarSlett
  2. Så fin dress med søte knapper :) Heldig den som får den, ja! Og så er det så rart med det. Det er utrolig hvor lang tid det kan ta før tråder blir festet og knapper blir sydd på. Det er jo ikke store jobben, egentlig. Men så blir det utsatt og utsatt...

    SvarSlett