søndag 19. november 2017

Mariusgensere

Jeg har strikket ett par små mariusgensere, en rød og en lyseblå.
Bunnfargen på begge er rester etter genserne jeg strikket til nevøene tidligere i år, resten er kjøpt til formålet.


Den blå genseren er strikket i størrelse 1 år og ble slik jeg hadde sett for meg.
Den røde er strikket i størrelse 2 år og her ble det litt vanskelig med kontrastfargen øverst.
Hadde sett for meg tofarget Marius men av en eller annen grunn så det helt feil ut da jeg begynte med den hvite kanten.
Grått ble også prøvd og tatt opp igjen.
Endte med samme blåfargen som jeg hadde strikket på den blå genseren, fin men ikke helt som jeg hadde tenkt meg.
Begge genserne er strikket i karisma fra drops.


Strikkedamer på tur har ikke alltid det samme i ryggsekken som andre damer på tur......

Kaffe ❌
Kvikklunsj ❌
Appelsin ❌
Ferdige gensere på kleshengere ✅


Bilde tatt på stuegolvet gir kanskje ett litt mer riktig inntrykk av fargene.

1 kommentar:

  1. Marius er alltid flott! Du har strikket to nydelige varianter, med fine farger!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett