tirsdag 16. januar 2018

Genseren Gro...

"Det ble rosa i år også men det er det jentene vil ha....." sa bestemoren da hun i høst kom innom med garnet til årets bestilling.
Rosa er helt greit det til avveksling for meg som stort sett bare har gutter å strikke til....


Årets mønster er fra sandnesgarn, tema 38 norske ikoner barn.
Mønsteret heter Gro og skulle egentlig strikkes i alpakka men den kunne heldigvis strikkes i smart, et garn som jeg liker å strikke med og bestemoren har god erfaring med i vask og bruk.
Jeg liker rett og slett ikke å strikke i rent alpakkagarn, ensfarget under tvil men slettes ikke med mønster, synes det blir ujevnt og lite pent.


Genserne er strikket i størrelse 6 og 8 år, og de ser ut for å være en smal og lang modell.
I utgangspunktet skulle jeg bare strikke ullbukse til den minste jenta, den eldste begynte på skolen i høst, men garn til den andre buksen kom etterhvert.
Buksen er den samme som så mange ganger før og dere finner mønster her (gratis nedlasting)


Settene ble ferdige før jul, litt usikkert en stund men det gikk, og bestemoren var strålende fornøyd med det ferdige resultatet.

4 kommentarer:

  1. Hei,
    Dette var to flotte ullsett! Jeg er også glad i de «gamle» stødige garntypene.

    SvarSlett
  2. Det var to nydelege ullsett. Vil tru dei blei godt motatt. Ser du strikkar mykje fint. Har lagt meg til som følgar.

    SvarSlett
  3. Det var flotte ullsett! Rosa er flott det, så jeg skjønner jentene dine. Er så enig i garnvalget ditt; ren ull holder seg så mye penere enn alpakka, synes jeg.

    Ha en riktig fin strikkedag!

    SvarSlett
  4. Nydelige strikkeklær! Elsker ull!

    SvarSlett