tirsdag 6. mars 2018

Tynne sokker til dame


Jeg kjøpte tre nøster tynt sokkegarn da jeg var på ferie i Skottland i sommer og til nå har de blitt liggende urørt.
De ble tatt frem da vi skulle ut å reise for en måneds tid siden.
Kjekt med arbeid som ikke tar så stor plass i vesken....

Først ut ble sokker strikket på samme måten som så ofte før de siste årene, med to rette og to vrange.


Par nummer to ble påbegynt på den neste helgeturen.
Disse ble strikket mer som jeg lærte det en gang i tiden, med en rett og en vrang.
Hælen er strikket på samme måte som paret over, altså ikke slik som mamma lærte meg det....


Begge parene er strikket i Woolcraft superwash sock yarn og passer perfekt på min fot, størrelse 36.
Tanken med å strikke de forskjellige var å se om det gjorde en forskjell på passformen men nystrikket sitter begge like godt på foten.


Sokkene i det lillamelerte garnet ville ikke helt festes på film men på siste bildet får dere ett lite inntrykk av fargespillet....

Slenger med bilde av ett par restesokker som ble til mellom diverse annen strikk. 
Strikket med dobbel tråd fabel og er størrelse 26/27.




2 kommentarer:

  1. Flotte, gode sokker, og fargene på de lilla melerte var bare superfine!
    Fortsatt god uke!

    SvarSlett
  2. Gode og fine sokkar du har strikka. God helg.

    SvarSlett